Sejl trygt med Fanølinjen

Kom godt i havn

Sejl trygt med os

Hvad betyder covid-19 for din rejse?

Du kan se herunder, hvilken indflydelse corona-situationen har for din rejse. 

FANØLINJEN har igangsat en række initiativer for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til den aktuelle udfordring med COVID-19, så du kan få en god og tryg rejse.

 

Krav om mundbind i den kollektive trafik

Husk mundbind

Myndighederne har fra lørdag den 22. august gjort det obligatorisk at bære mundbind i den kollektive trafik. Det gælder også på FANØLINJENs færger.

Vi opfordrer dig til at blive siddende i bilen ombord på FANØLINJEN. Bliver du i bilen, behøver du ikke at bære mundbind. Bevæger du dig rundt på færgen, skal du bruge mundbind under hele overfarten, men du må gerne tage det af, når du skal spise eller drikke. Du skal selv have dit mundbind med. Har du ikke det, er der mulighed for at købe det hos billetkontoret.

Kravet om mundbind gælder ikke for børn under 12 år, for personer med åndedrætsbesvær, nedsat bevidsthedsniveau, eller personer med fysiske eller mentale svækkelser, som gør, at de ikke selv kan fjerne mundbindet.

Mundbind i offentlig transport

FAQ – Mundbind i offentlig transport

Sejl trygt med FANØLINJEN

Tryghedstiltag

Vi har tilpasset kapaciteten ombord på hver afgang – og det betyder, at der ér plads, hvis det er vigtigt at få en plads med lidt afstand. Her kan besætningen altid hjælpe.

For at gøre rejsen så tryg som muligt kræver det fortsat, at alle er gode til at hjælpe hinanden og give plads. Under din rejse beder vi dig følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger og de generelle råd for at forebygge smitte samt tage hensyn til de andre rejsende på overfarten.

Sådan kan vi alle hjælpe hinanden med at få en god og tryg oplevelse ombord.

Har du spørgsmål? Kombardo!

Kontakt os

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her!

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@fanoelinjen.dk eller ringe til vores kundecenter på telefon 70 25 10 25 i vores åbningstid som er alle dage mellem 06.00-20.00.